Novice


Katere testenine pa imate vi najraje?


Ko pomislim na testenine, se mi v glavi odvrti cela vrsta asociacij. Ena prvih je Bella Italia, nato se prikrade zvok italijanskih popevk in slej kot prej se mi pod nos prikrade vonj. Vonj po dišečih testeninah. Testeninah vseh vrst in oblik, z vsemi mogočimi omakami. Meni najljubša je Bolognese, no lahko pa tudi Pesto genovesa, no mogoče tudi Arrabiata. Še omake za testenine spominjajo na Italijo.


Vendar popularnost testenin daleč preseže italijanske meje, saj z raziskavo TGI, ki jo pripravlja Inštitut za raziskovanje trga in medijev, Mediana, ugotovimo, da je odstotek uporabnikov testenin zelo visok na področju Adria regije.

Vas zanima več? Preberite tukaj.

Rezultati vzporednih volitev v Državni zbor 2014


Na Mediani smo izvedli vzporedne volitve za poslance v državni zbor. Rezultati temeljijo na odgovorih 12078 polnoletnih volivcev, ki so danes oddali svoje glasove.


Mandate v slovenskem parlamentu je po podatkih vzporednih volitev dobilo 7 strank: SMC (38), SDS (19), DESUS (10), ZL (7),  SD (5), NSI (5) in ZaAB (4).

Na vzporednih volitvah je največ (36,9 %) glasov dobila SMC, na drugem mestu pa je SDS z 19,2 %. Sledijo DESUS (9,7 %), ZL (7,1 %), SD (5,8 %), NSI (5,4 %) in ZaAB (4,7 %). Ostale stranke so dobile manj kot štiri odstotke glasov.

Rezultati temeljijo na volitvah na dan 13.7. in ne vsebujejo rezultatov predčasnih volitev.

Rezultate si lahko ogledate tudi na www.rtvslo.si in 24ur.com.


Vzporedne volitve v Evropski parlament 2014

Na Mediani smo 25. maja 2014 izvedli vzporedne volitve v Evropski parlament.

Natančne rezultate in pravilno napoved mandatov in izvoljenih poslancev je potrdila Državna volilna komisija.


  Več

Dve tretjini Slovenk se ne strinjata, da je mesto ženske doma

Da je mesto ženske doma, meni dobra tretjina Slovenk (oziroma 36,5 odstotka) in slabi dve tretjini slovenskih moških (63,5 odstotka), razkriva raziskava Mediana TGI. Slovenke se sicer v primerjavi z ženskami na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini ter Srbiji v nekoliko manjši meri strinjajo s trditvijo, da je mesto ženske doma – med Hrvaticami je takšnih 37 odstotkov, med prebivalkami BiH 39 odstotkov in med Srbkinjami 39,1 odstotka. Slovenke »vodijo« tudi pri stališču, da bi si moški in ženske morali enakovredno deliti hišna/gospodinjska opravila – to namreč meni 56,5 odstotka slovenskih žensk, medtem ko v enakovredno porazdelitev opravil verjame 52,3 odstotka Hrvatic.


V članku vam razkrivamo podrobnosti.

Kaj zanima slovenske moške in kako zadovoljni so s svojim življenjem?

Slovenski moški niso najbolj nagnjeni k pustolovščinam, s svojim življenjem so dokaj zadovoljni, a se kar precej obremenjujejo s prihodnostjo. Trudijo se slediti napredku tehnologije, med spletnimi stranmi pa največ časa namenijo Googlovim storitvam  (iskalnik, e-pošta, YouTube) in družbenemu omrežju Facebook, kaže raziskava Mediana TGI.


Za ogled celotnega članka sledite povezavi.

Slovenci si želimo dolgotrajnih ljubezenskih razmerij

Kar 83 odstotkov Slovencev meni, da je pomembno imeti daljše razmerje s partnerjem, ugotavlja raziskava Mediana TGI. Slovenci sicer neradi kažemo svoja čustva (skoraj 40 odstotkov nas je takšnih), a po drugi strani menimo, da ni nič narobe s tem, če moški kdaj jočejo. Zgovoren je tudi podatek, da nas kar 60 odstotkov raje preživlja mirne večere doma, kot da bi šli ven.


Do članka lahko dostopate na tej povezavi.

Med vsemi kulturnimi prireditvami imamo Slovenci najraje gledališke predstave

Na slovenski kulturni praznik v soboto, 8. februarja 2014, so številne kulturne ustanove v Sloveniji obiskovalcem ponudile prost vstop, s tem pa tudi možnost, da vsaj enkrat letno prestopijo njihov prag. Zanimalo nas je, kakšno vrsto kulturnih prireditev smo Slovenci obiskali v zadnjih 12 mesecih, kdaj smo jih nazadnje obiskali in kako pogosto zahajamo v posamezne kulturne ustanove.


Podatke smo pridobili iz raziskave Mediana TGI, naše ugotovitve najdete jih na tej povezavi.

Slovenci smo (še vedno) smučarski narod

Otvoritev olimpijskih iger v ruskem Sočiju je že za nami, tekmovanja pa so že v polnem teku. Na Mediani smo iz raziskave Mediana TGI izluščili podatke o tem, kako priljubljeni so zimski športi pri Slovencih, katere športe najpogosteje spremljano v medijih in katere športne blagovne znamke so nam najbolj pri srcu.


Za ogled celotnega članka sledite povezavi.


SPORTO BRANDS 2013

Konec novembra je v Portorožu potekala že 10. SPORTO konferenca, kjer so tudi tokrat razglasili zmagovalce in podelili nagrade za naj športnika, športnico oz. športni klub kot blagovno znamko.


V članku vam razkrivamo kdo so letošnji dobitniki nagrade. Več si lahko preberete tudi tukaj.

"WORD OF MOUTH" - marketinško orodje, ki ga ne smete nikakor spregledati!

Znano je, da potrošniki veliko raje naročjio storitev ali kupijo izdelek, če jim ga priporočajo znanci in prijatelji, saj jim bolj zaupajo.


V članku prikazujemo teme o katerih se različne ciljne skupine najraje pogovarjajo.


KAKO OTROCI VPLIVAJO NA ŽIVLJENJE ODRASLIH?

Vsako leto se prvi teden v oktobru prične teden otroka. Na Inštitutu za raziskovanje trga in medijev, Mediana, smo preverili kakšne so razlike v življenjskem slogu med starši oz. skrbniki mladoletnih otrok in tistimi, ki otrok nimajo.

Vas zanima ali se njihov življenjski slog razlikuje? Preberite tukaj.

KAJ SLOVENCI MISLIJO O EUROBASKETU 2013?

V nedeljo, 22. septembra 2013, se je zaključilo Evropsko prvenstvo v košarki - EuroBakset 2013, ki je Slovenijo držalo na nogah vse od začetka meseca.


Zanimalo nas je, kaj Slovenci mislijo o EuroBasketu 2013, zato smo jih prosili, da ocenijo njihovo strinjanje z nekaterimi trditvami.

Vas zanima kakšni so bili rezultati? Preberite tukaj.


KOLIKO ČASA BOSTE ŠE KUPOVALI VINJETE?

V prihajajočem letu se nam po zadnjih podatkih obetajo spremembe na področju vinjet, nas pa je zanimalo kakšen je trend nakupa vinjet med vozniki v zadnjih nekaj letih.

Več si preberite tukaj.

ODLOČITVE O SPONZORSTVU SE NE SPREJEMAJO VEČ (NUJNO) PO OBČUTKU

V Sloveniji trenutno poteka EuroBasket 2013, ki je, po mnenju nekaterih, največji športni dogodek v Sloveniji. FIBA Europe omogoča sklenitev le šestnajstih sponzorskih pogodb, zato ni nič presenetljivega, da sponzorji investirajo veliko sredstev, da pridobijo sponzorsko pogodbo.

Bi radi prebrali kakšno je zanimaje in spremljanje košarke v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji? Kliknite tukaj.


KAKO OSREČITI POTROŠNIKE NA OBMOČJU EX-YU?

Srednji razred je izredno pomemben segment potrošnikov, ki vztrajno raste. Glede na potencial srednjega razreda se morajo podjetja dobro zavedati, kaj se z njim dogaja, saj ima navkljub recesiji veliko kupno moč.

Vas zanima kako je s tem v Sloveniji, na Hrvaškem, v Srbiji in v Makedoniji? Več si preberite tukaj.

POTROŠNIK JE KRALJ, PA ČEPRAV JE MAJHEN!

Preverili smo, kdo so obiskovalci McDonalds'a v državah bivše Jugoslavije, kakšne so razlike med njimi, predvsem pa nas je zanimalo, kateri družbeni sloj se v restavracijah največkrat zadržuje.

Več si preberite tukaj.

KO SE NA DOPUSTU SREČAJO SLOVENEC, HRVAT, SRB IN MAKEDONEC

Temperatura ozračja se že močno segreva in misel na poletni dopust je vedno bolj prisotna. Vas zanima kam hodimo na dopust Slovenci in kam Hrvati, Srbi in Makedonci?

Več si preberite tukaj.

KDO ŠE LETI Z NACIONALNIM LETALSKIM PREVOZNIKOM?

Nacionalni prevozniki so se drug za drugim znašli v velikih težavah. Na osnovi raziskave TGI Adria smo na Mediani ugotavljali s katero letalsko družbo poslovneži iz Slovenije, Hrvaške in Srbije najpogosteje potujejo. Zanimalo nas je predvsem ali je na prvem mestu zmeraj nacionalni letalski prevoznik. Vas zanimajo rezultati?

Več si preberite tukaj.

KDO BO ZA PIJAČO DAL?

Ob svetovnem dnevu varčevanja smo, s pomočjo razidkave »TGI ADRIA FINANCE« preverili kakšen je odnos do varčevanja in denarja na sploh v Adria regiji.


Več si preberite tukaj.

OB PRIHAJAJOČIH PREDSEDNIŠKIH VOLITVAH

Ustava Republike Slovenije v 44. členu določa, da ima vsak državljan pravico, da v skladu z zakonom neposredno ali po izvoljenih predstavnikih sodeluje pri upravljanju javnih zadev.

Vendar pa je vprašanje, koliko si jih tega dejansko sploh želi, oziroma koliko jih to zanima.

Na Mediani smo v zadnjem tednu avgusta izvedli telefonsko raziskavo na reprezentativnem vzorcu 282 polnoletnih prebivalcev Slovenije. In kaj smo ugotovili?

Preberite si tukaj

KAKO SKRBIMO ZA SVOJE ZDRAVJE?

Ob svetovnem dnevu zdravja smo na Mediani preverili kakšen je odnos do zdravja v Slvoeniji in na Hrvaškem, kako skrbimo za dobro počutje in katera zdravila najpogosteje uporabljamo.

Zanimive ugotovitve si lahko preberete tukaj.

 

POTROŠNIKI SO SPREMENILI OBNAŠANJE, ŽELJE OSTAJAJO

Tudi najnovejši podatki 2011 iz Medianine raziskave TGI  potrjujejo, da recesija, sama medijska pokritost krize in posledični sunek v negativni potrošnji še naprej zavzemajo pomembno mesto v miselnosti slovenskih kupcev.

Več si lahko preberete tukaj.

 

SKORAJ ČETRTINA VOLILCEV SE JE ODLOČILA V ZADNJIH DNEH

Na Mediani smo izvedli po volilno raziskavo, ki je potrdila, da gre prijavnomnenjskih raziskavah za merjenje trenutnega stanja in ne za napovedi.

Rezultate si lahko ogledate tukaj.

Javnomnenjska podpora strankam 2. tedna pred volitvami

Zadnje rezultate Medianine raziskave o strankarskih preferencah, si lahko ogledate tukaj.


Virant prevzema vodstvo pred Janšo

V drugem tednu oktobra je bila v vodstvu stranka SDS, v tretjem tednu smo pri omenjeni stranki zabeležili padec, pred njo pa se je uvrstila stranka Gregorja Viranta.

Več si preberete tukaj.

Janša v vodstvu, za drugo mesto boj bijeta Janković in Virant

Na inštitutu za raziskovanje trga in medijev, Mediana smo med 11. in 15. oktobrom 2011 izvedli raziskavo o strankarskih preferencah med slovenskim volilnim telesom.

Več si preberete tukaj.

Uporabniki socialnih omrežji pogosto aktivni na internetu tudi preko mobilnega telefona

Pod drobnogled smo vzeli danes zelo popularne socialne medije in navade njihovih uporabnikov.

Več si preberete tukaj.

Najpogosteje se srečamo z glavobolom

Tudi bolečina je del našega življenja, enim nagaja bolj, drugim manj...

Več si preberete tukaj.

Teden mobilnosti

Že desetič po vsej Evropi skušajo ustaviti jeklene konjičke in prepričati ljudi, da je udobno potovati tudi kako drugače. Tako smo tudi v Sloveniji zaprli dele ulic za avtomobile in spodbudili hojo, kolesarjenje in uporabo javnega prevoza.

Več si preberete tukaj.

Slovenski varčevalci

Na inštitutu za raziskovanje trga in medijev, Mediana smo iz raziskave TGI ugotavljali kakšni so slovenski varčevalci. TGI je največja neodvisna licenčna mednarodna raziskava, reprezentativna za Slovenijo, ki predstavlja valuto za merjenje obnašanja potrošnikov. V raziskavi letno sodeluje preko 6.000 anketirancev.

Več si lahko preberete tukaj.

Na kaj vas asocira zvok »zzzzzzzzzzzzz«?

Prišel je čas, ko skoraj ne mine noč brez vsaj enega obiskovalca, ki moti vaš spanec. Vas zanima katerega?

Preberite več tukaj.


Pregled top blagovnih znamk Slovenje v letu 2010

Na osnovi 6.084 aketiranih, starih 15-75, v nacionalni raziskavi uporabe izdelkov, storitev in obnašanja potrošnikov v Sloveniji - Mediana TGI, smo na Mediani analizirali katere blagovne znamke so slovenci kupovali v zadnjem letu.

Katere znamke so to, si lahko preberete tukaj.

Svetlik bi dobil košarico

Malo delo. Najbolj proti so najmlajši volivci, njihovi nekoliko starejši vrstniki pa so najbolj razdeljeni.

Več si lahko preberete tukaj.
 

V katerega od zbiralnikov za ločeno zbiranje odpadkov pa bi vi odvrgli papirnate robčke?

Ali slovenska gospodinjstva, ki ločujejo odpadke, slednje resnično odvržejo v prave zbiralnike?

Več si lahko preberete tukaj.


Ali je rigoroznost v zakonodaji potrebna, da bi rešila življenja?

Ker se nam v bližnji prihodnosti obetajo štirje novi zakoni na področju cestno prometnih predpisov, in sicer zakon o voznikih, zakon o motornih vozilih, zakon o javnih cestah in zakon o prometnih pravilih, smo na Inštitutu za raziskovanje trga in medijev, Mediana pridobili podatke o odnosu voznikov do pitja alkoholnih pijač.

Celoten članek si lahko preberete tukaj.

Ali Slovenci resnično ločujemo odpadke?


Inštitut za raziskovanje trga in medijev, Mediana je  izvedel raziskavo o ločenem zbiranju odpadkov. Preveril je, ali slovenska gospodinjstva ločeno zbirajo vse vrste odpadkov, ali so dovolj informirani o ustreznem ločevanju in ali sploh ločujejo pravilno.

Celoten članek si lahko preberete tukaj.

Čim manj potovanj v države z »vero od džamije«?

V raziskavi o percepciji varnosti in odnosa do drugačnosti ugotovili, da se večina prebivalcev Slovenije počuti enako varne kot pred 11. septembrom.

Celoten članek si lahko preberete tukaj.

Javni sektor na ulice?

Na Inštitutu za raziskovanje trga in medijev, Mediana smo v raziskavi o stanju v javnem sektorju ugotovili, da kar dve tretjini prebivalcev Slovenije v septembru napovedujeta stavke in proteste zaposlenih v javnem sektorju.

Celoten članek si lahko preberete tukaj.

Športni park Stožice povečuje ugled slovenskega športa v tujini


Nastanek Športnega parka Stožice je bil v medijih, zaradi takšnih in drugačnih spremljevalnih zgodb, zelo odmeven, prav tako je bila odmevna njegova otvoritev in tudi danes se o Stožicah veliko govori. Poglejte kaj o novi pridobitvi menijo slovenci.

Celoten članek si lahko preberete tukaj.

Družinski izlet v Postojnsko jamo

Inštitut za raziskovanje trga in medijev, Mediana je 7. septembra med 420 prebivalci Slovenije, starimi med 15 in 75 let, izvedla telefonsko raziskavo o Postojnski jami in ugotovila, da kar desetina anketirancev Postojnske jame, še ni obiskala.

Celoten članek si lahko preberete tukaj

Nori smo na čokolado


Slovenci so debelejši kot Slovenke, ki večinoma štejejo kalorije in uživajo v kuhanju. Na splošno je klima v Sloveniji taka: telovadba ni ravno naša strast, obožujemo pa čokolado.


Celoten članek si lahko preberete tukaj.

Medianina javnomnenjska raziskava o podnebnih spremembah

V marčevski številki revije Kongres (1. revija industrije srečanja jugovzhodne Evrope) je bil objavljen članek o javnomnenjski raziskavi o podnebnih spremembah, ki smo jo na Mediani, v sodelovanju z Umanotero, izvedli oktobra 2009.

Objavljen članek si lahko ogledate tukaj.


Kozmus in Majdičeva naj športnika leta kot blagovni znamk

Upokojeni metalec kladiva Primož Kozmus in najuspešnejša športnica minule zime Petra Majdič sta v Portorožu prejela nagrado za naj športnika kot blagovni znamki.

Primož Kozmus in Petra Majdič sta najboljša slovenska športnika leta po kriterijih blagovne znamke v anketi in po merilih Mediane. Med ekipami je prvi košarkarski klub Union Olimpija, so razglasili na slovesni večerji prvega dne 6. mednarodne konference o športnem marketingu SPORTO v Portorožu.

Podelili so tudi SPORTO nagrade za marketinške in druge dosežke v športu. Med športnicami je za Petro Majdič na drugem mestu atletinja Jolanda Čeplak, tretja pa je plavalka Sara Isaković (prva je bila lani). Med športniki je za Kozmusom na drugem mestu hokejist Anže Kopitar (prvi leta 2008), tretji pa je plavalec Peter Mankoč. Med športnimi klubi so se za Union Olimpijo zvrstili hokejisti Acronija Jesenic (prvi leta 2008) in nogometaši Maribora.


Raziskovalci Mediane so vrednost blagovne znamke posameznega športnika izračunali na podlagi naslednjih kriterijev: prepoznavnosti športnika, tekmovalnih dosežkov, vrhunskosti v svetovni konkurenci, zadovoljstva z njihovimi rezultati ali nezadovoljstva kljub relativnim uspehom, ocene osebnosti prek javnih nastopov in kot teme vsakdanjih pogovorov med ljudmi, v primeru klubov pa tudi navijaške vrednosti. Anketa je potekala med 503 anketiranci v prvi polovici septembra, vključila pa skoraj 60 športnikov in športnic ter več kot 20 klubov.

Članek si lahko ogledate na http://24ur.com/sport/ostalo/kozmus-in-majdiceva-naj-sportnika-leta-kot-blagovni-znamki.html.
Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta ali izborom opcije "se strinjam" se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja izberite opcijo "se ne strinjam".
Ne strinjam se