Metode kvantitativnega raziskovanja



Telefonsko anketiranje – CATI

  • Računalniško podprto telefonsko anketiranje je eno izmed osnovnih in najpogostejših metod zbiranja podatkov. Za izvedbo tovrstnega anketiranja je potrebna posebna programsko oprema, ki omogoča programiranje vprašalnika v elektronski obliki.
  • Mediana razpolaga z lastnim telefonskim studiem, ki šteje okoli 25 delovnih postaj.
  • Pri vsakem projektu so prisotni tudi kontrolorji; nadzirajo tehnično brezhibnost dela in izvajajo vsebinsko kontrolo dela anketarjev.
  • Prednosti CATI:
    • Avtomatski prevzem odgovorov iz predhodnih vprašanj
    • Avtomatsko filtriranje in preverjanje odgovorov
    • Popolna zbranost anketarja na pomembnost vsebine vprašanj in odgovorov
    • Direkten vnos podatkov - neposredno zapisovanje podatkov
    • Takojšnja razpoložljivost podatkov


Osebno anketiranje - PAPI / CAPI

  • Osebno anketiranje uporabljamo za daljše in bolj kompleksno anketiranje, saj lahko respondetu lažje obrazložimo tematiko in mu odgovorimo na morebitna vprašanja. Poleg tega je mogoče uporabiti pripomočke, kot so slike, vzorci, video in avdio vsebine. Poznamo osebno anketiranje PAPI - kjer anketar zapisuje odgovore na list papirja in računalniško podprto osebno anketiranje – CAPI, kjer anketar odgovore zapisuje v posebej zasnovan računalniški program.
  • Prednosti osebnega anketiranja:
    • Več popolnih odgovorov, saj je manj možnosti za napačno razumevanje vprašanj in odgovorov
    • Možnost uporabe avdio-vizualnih pripomočkov
    • Primerno za daljše in vsebinsko zahtevnejše raziskave


Spletno anketiranje – CAWI / CASI

  • Računalniško podprto spletno anketiranje poteka tako, da respondenti izpolnjujejo anketo preko spletnega mesta, ki je posebej zasnovano in postavljeno za ta namen. Enako kot velja za osebno anketiranje, je mogoče tudi pri spletnem anketiranju uporabiti avdio-vizualne pripomočke.
  • Na Mediani razpolagamo z lastnim spletnim panelom, ki šteje skoraj 8.000 respodndentov, ki redno sodelujejo v raziskavah in so za svoj prispevek tudi nagrajeni.
  • Prednosti spletnih raziskav:
    • Ciljno anketiranje izbrane ciljne skupine
    • Ker respondent sam izpolnjuje anketo, ni možnosti napake pri vnosu podatkov - neposredno zapisovanje podatkov
    • Takojšnja razpoložljivost podatkov
    • Primerno za daljše in vsebinsko zahtevnejše raziskave


Poštno anketiranje

  • Poštno anketiranje poteka tako, da respondent prejeme po pošti anketni vprašalnik in ga sam izpolni ter ga na to vrne po pošti naslovniku.
  • Prednosti poštnega anketiranja so:
    • Ni morebitnega vpliva anketarja
    • Primerno za daljše in vsebinsko zahtevnejše raziskave

Anketiranje s pomočjo mobilne tehnologije – MASI / MAI

  • Anketiranje s pomočjo mobilnih telefonov je inovativna in atraktivna metoda za anketiranje na dogodkih, prireditvah, kjer je pomembna kvantiteta vzorca. Na mobilni telefon se naloži aplikacija, preko katere respondent ali anketar izpolnita vprašalnik.
  • Prednosti mobilnega anketiranja:
    • Ni možnosti napake pri vnosu podatkov - neposredno zapisovanje podatkov
    • Takojšnja razpoložljivost podatkov
    • Primerno za krajše in vsebinsko manj zahtevne raziskave
Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta ali izborom opcije "se strinjam" se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja izberite opcijo "se ne strinjam".
Ne strinjam se