Projekti
Analizirali smo odziv na oglas blagovne znamke SPAR Slovenija d.o.o., ki so ga ustvarili v sodelovanju s produkcijsko hišo BRIGHT in Agencijo 101.
Odziv na oglas smo merili z inovativnim orodjem ValueFlow®.
Več o rezultatih lahko preberete TUKAJ.
Mediana IBO
Raziskava Mediana IBO meri bruto vrednost oglaševanja, ki temelji na vseh evidentiranih oglasih in cenah iz uradnih cenikov pri čemer se ne upoštevajo popusti, posebni kupoprodajni pogoji, ki temeljijo na doseženih občinstvih ali brezplačne objave.
V lanskem letu je bruto obseg oglaševalskega kolača znašal 1,3 milijarde evrov. Glede na leto prej tako govorimo o 4 odstotnem povečanju bruto vrednosti oglaševanja v Sloveniji.
Še več podatkov lahko preberete v prispevku *tu*.
V okviru projekta Mediana TGI od leta 2000 v Sloveniji spremljamo tudi branost tiskanih medijev. V letu 2022 je bil med prebivalci Slovenije najbolj bran časnik Slovenske novice, med tedniki Nedeljski dnevnik, med mesečniki pa Delo in dom.
Raziskava Mediana TGI vključuje tudi informacije o pogostosti branja za vse tiskane medije, nakupovalnih navadah časnikov, časopisov in revij, ter temah zanimanja v tiskanih medijih za poljubno izbrane ciljne skupine. Te se lahko definirajo glede na življenjski slog, demografijo ali uporabo izdelkov, storitev in blagovnih znamk.
Raziskava o prisotnosti Radona v Sloveniji
Inštitut Mediana v sodelovanju z SCK CEN – Belgijskim Nuklearnim Raziskovalnim Centrom, redno izvaja raziskave med slovensko populacijo. Kompleksne raziskave se osredotočajo na znanje o plinu radonu, prisotnosti radona v domovanjih prebivalcev Slovenije ter morebitne preventivne ali kurativne ukrepe, ki se jih poslužujejo tisti v ogroženih bivališčih. Rezultat sodelovanja s SCK CEN je tudi nedavni strokovni članek Obveščanje o tveganjih zaradi radona: vpliv različnih formulacij tveganja na zaznavo tveganja in namere zaščite (Perko, T. in Hevey, D., 2024. Journal of Risk Research, 1-19). Cilj raziskave je bil oblikovati ustrezne in konkretne smernice za komunikacijske kampanje, ki bodo dvigale zavest glede nevarnosti radona ter prebivalce Slovenije spodbudile k zaščitnemu vedenju.
Celoten članek v angleškem jeziku je dostopen tu: Povezava
Vpliv pandemije Covid 19 na življenje v Sloveniji
Nacionalni inštitut za javno zdravje je izvajal spletno panelno anketno raziskavo o vplivu pandemije na življenje (SI-PANDA), ki daje vpogled v boljše poznavanje in razumevanje vedenja ljudi v času med in po epidemiji covida-19 v Sloveniji. Raziskava med osebami, starimi med 18 in 74 let, je potekala od 4. decembra 2020, v dvanajstih ponovitvah, enkrat na dva tedna, vsakič na reprezentativnem vzorcu anketirancev v Medianinem spletnem panelu.
Delamaris
Prenovljena podoba
Delamaris je po nasvetu kupcev svoje izdelke povezal z enotno podobo in s tem dosegel, da so postali na trgovskih policah bolj prepoznavni.
Delamaris je ponudnik zdravih in visoko kakovostnih konzerviranih ribjih izdelkov. Za prenovo embalaže so se odločili na podlagi rezultatov izvedenih raziskav. Za boljše razumevanje kupca so najprej opravili raziskavo o percepciji embalaže in blagovne znamke pri slovenskih porabnikih. Kupci so jim nato na fokusnih skupinah svetovali, naj izdelke, ki so bili do tedaj v embalaži različnih barv, povežejo z enotno podobo. Nastala je enotna bela barvna osnova embalaže in vesela ribica kot komunikacijski simbol.
Projekt je rezultat tesno povezanega sodelovanja tržno-raziskovalne organizacije, kreativne agencije in naročnika, v katerem vsi razumejo cilje in kontekst projekta.
Športna loterija – ocena tržnih deležev ponudnikov športnih stav
Cilj tržne raziskave je bil oceniti tržne deleže ponudnikov športnih stav na slovenskem trgu. Natančna ocena prihodkov zakonitega domačega ponudnika, Športne loterije, ki se je povsem približala dejanski višini javno dostopnih podatkov o njihovih prihodkih, je bila odlična osnova za izračun deležev ostalih ponudnikov.
Vzporedne volitve
Že od leta 1997 izvajamo vzporedne volitve in napovedujemo izide predsedniških, parlamentarnih in lokalnih volitev, kot tudi referendumov.
Rezultati aktualnih vzporednih volitev
Parlamentarne volitve (junij 2018)
Vzporedne volitve, velikost vzorca N=10.000, natančna napoved parlamentarne strukture
Volitve v evropski parlament(maj 2014)
Vzporedne volitve, velikost vzorca N=7.966, natančna napoved števila evropskih poslancev glede na kandidatne liste
Predsedniške volitve (november 2012)
Vzporedne volitve natančna napoved izida 1. kroga
Predsedniške volitve (december 2012)
Vzporedne volitve natančna napoved zmagovalca
Aktualno
Rezultati raziskave: Kar dve tretjini prebivalcev Slovenije »zateguje pas«, finančne stiske v regiji še večje
V Sloveniji se težko preživlja 12 % ljudi, na Hrvaškem dvakrat, v Srbiji pa celo
Kako izbrati ponudnika raziskav?
Prišli ste do odločitve, da boste skupaj s ponudnikom raziskav izvedli raziskavo. A kako izbrati
DUŠEVNO ZDRAVJE PREBIVALCEV SLOVENIJE: VEČ KOT TRETJINA POD STRESOM ZARADI SLUŽBE
Ob svetovnem dnevu duševnega zdravja, ki ga obeležujemo 10. oktobra, smo na Inštitutu Mediana združili moči