Tiktok v Sloveniji najbolj priljubljen med generacijo Z, z njim pa se spogledujejo tudi druge generacije

20240410 tiktok naslovna

Povzetek: Značilnosti uporabnikov Tiktoka med prebivalci Slovenije
– največja rast med večjimi družbenimi omrežji v Sloveniji
– Tiktok uporabljajo vse generacije
– svoje zdravstveno stanje ocenjujejo kot odlično, čeprav mu namenijo premalo časa
– trajnostna naravnanost ni prioriteta
– pogosto nakupujejo preko spleta, težje pa jih najdemo na tržnici

V zadnjih mesecih je veliko govora o odločitvi predstavniškega doma ameriškega kongresa, ki je zahteval, da se Tiktok distancira od lastnika, kitajskega podjetja Bytedance. Gre predvsem za prizadevanje za zaščito ameriških državljanov pred varnostnimi tveganji. Tudi slovenski urad za informacijsko varnost državnim uslužbencem odsvetuje uporabo TikToka na službenih napravah, prepovedala so ga tudi nekatera druga podjetja.
Kljub temu je Tiktok najhitreje rastoče družbeno omrežje v Sloveniji, in je imelo v letu 2023 po podatkih Mediana TGI 175.000 rednih uporabnikov. Uporabniki generacije Z gledanju posnetkov posvetijo več kot 2h dnevno.

Prebivalci Slovenije sicer med družbenimi omrežji še vedno v največji meri uporabljajo Facebook. Sledijo Youtube in Instagam, Tiktok je na četrtem mestu. Pri generaciji Z je 2,7-krat večja verjetnost, da bo ljubitelj dogajanja na družbenih omrežjih uporabljal Tiktok v primerjavi s slovenskim povprečjem.

20240410 tiktok 01

Največ časa na Tiktoku preživi generacija Z, več kot 2h dnevno, dobro uro pa tudi uporabniki, ki pripadajo generaciji babyboom.

20240410 tiktok 02

UPORABA TIKTOKA RASTE PRI VSEH GENERACIJAH
Tiktok ni omejen samo na najmlajše, pač pa tam najdemo vse generacije prebivalcev. Najbolj se je uporaba povečala pri generaciji Z, od leta 2020 za 16 odstotnih točk. Prikazani so podatki o rednih uporabnikih Tiktoka glede na generacijo, ki ji pripadajo.

20240410 tiktok 06

KUPUJEJO NADPOVPREČNO POGOSTO
Uporabniki Tiktoka nakupujejo velikokrat in potrošijo veliko. V preteklem dnevu jih je spletni nakup opravila petina. Največ jih nakupuje oblačila, rezervira počitnice in potovanja, obutev ali si privošči vstopnico za razne dogodke.

20240410 tiktok 03

Fizične nakupe v večjih trgovinah uporabniki Tiktoka opravljajo povprečno, velikokrat jih lahko srečate v pekarnah, manj pogosto pa na tržnici, v ribarnici ali pa v mesnici.

20240410 tiktok 04

ODLIČNO ZDRAVSTVENO STANJE KLJUB MAJHNI AKTIVNOSTI
Zanimivo je, da svoje zdravstveno stanje uporabniki Tiktoka kljub sedečemu načinu življenja ocenjujejo kot odlično. Kljub temu priznavajo, da bi lahko bolj redno telovadili in se zdravo prehranjevali. Nadpovprečno jih tudi skrbi za zdravje, kar ob vseh nasvetih “strokovnjakov” ni nepričakovano.

20240410 tiktok 07

Nadpovprečno jih mučijo različne zdravstvene težave, kot so tesnoba, bolečine v mišicah in sklepih, glavoboli, prehlad, izčrpanost in prebava.

TRAJNOST NI PRIORITETA
Uporabniki Tiktoka niso najbolj trajnostno naravnani. Manj je takih, ki se trudijo z ločevanjem odpadkov ali bi bili za dobrobit okolja pripravljeni spremeniti svoj življenjski slog. So bolj materialistično usmerjeni in menijo, da se okolje splača varovati le, če prihraniš nekaj denarja. Ločevanje odpadkov ne spada med njihove dolžnosti, učinki globalnega segrevanja pa se jim zdijo preveč oddaljeni, da bi jih skrbeli.

20240410 tiktok 05

Tiktok je postalo omrežje, ki povezuje že vse generacije. Zanimivo bo videti, kam se bodo občinstva preselila ob prepovedi uporabe in kako se bodo druga omrežja spopadala s tveganji zasebnosti in varnosti.

Naslovna slika: pexels.com

Deli:

Aktualno